Orang Yang Saya Sayang Sangat!

Meh Singgah Blog Saya!!Komen banyak-banyak tau..terima kasih..Datang lagi yer..^_^

Wednesday 7 September 2011

Si comel sugar glider

Assalamualaikum semua..

Kali ni aku nak berkongsi cerita tentang sekor haiwan peliharaan yang sekarang ni dah jadi kegilaan ramai orang untuk memeliharanya.Tak lain tak bukan haiwan kat sebelah kanan ni laa.. (sugar glider).Comel tak??









First time aku dengar tentang pet ni masa aku dengan family tengok Majalah Tiga.First time!Sumpah aku tak pernah tengok pun pet ni sebelum ni.Hehee ketinggalan zaman betul aku ni kan..Sedangkan orang dah tahu lama dah kemunculan pet ni..Takper,janji dah tahu kan..


Terbang tinggi-tinggi camni tau!
Pet ni comey,lincah n agak aktif tau..Manja pun manja jugak..Sifat binatang ni lebih kurang macam kucing lah,,nak manja-manja ngan kita..Tapi manja camner tak tahu la pulak sebab aku tak pernah pelihara pun..ehemm..Kalau nak tahu camner sifat dia korang tanya la sesaper yang adopt sugar glider ni,kan senang?




Makanan sugar glider
Aku tak berapa tahu pasal sugar glider nih..Tapi kalu sesaper yang baru nak mula pelihara tu bolehla buka blog nih..suggies101.blogspot.com/.../makanan-yang-selamat-untuk-sugar.ht...Kat situ memang cukup lengkap lah tentang sugar glider ni,bak kata orang dulu-dulu,dari hujung rambut ke hujung kaki!Most perfect lah..Antara info-info yang dia bagi:
 

  • Senarai sayuran yang selamat tuk sugar glider
  • Senarai buah-buahan yang selamat tuk sugar glider
  • Persiapan bagi memelihara sugar glider
  • Tips:kenapa sugar glider tak nak makan HPW/buah/sayuran
  • Membawa sugar glider keluar outing
  • Penyakit lazim bagi sugar glider 

 Sangkar Sugar gliders 


Ala-ala USA!!
Biasa jer


 Aku tak bercadang lagila nak adopt haiwan nih..Insyaallah nanti kalau aku ada masa free aku akan bela banyak-banyak.Sebab apa?SEbab cute sangat..hehee..





# Hah sudahla sikit-sikit yer..Aku ada kerja nak dibuat.Kalau panjang-panjang nanti bila aku free lah yer..Masa tak mengizinkan.Sorry! Assalam..



 P/s:Kalau der yang salah cakap tentang sugar gliders bagitau ok?Thanks!



 

2 comments:

Unknown said...

Hi! tenkiuu promote blog I! <3 xoxo, Maddy

Siti Nurwani Binti Yusoff said...

welcome..hehe..